Revisions d’instalacions de gas

Cada cert temps, venen apareixent empreses o persones que visiten els domicilis particulars amb la intenció de realitzar la revisió de les instal·lacions de gas o la substitució de les gomes de butà i de reguladors.

Les normes vigents (Reial decret 919/2006 de 28 de juliol ITC-ICG 07) disposen que els usuaris de gas han de mantindre en bon estat la seua instal·lació domèstica. Per això tenen l’obligació de sol·licitar la revisió d’eixa instal·lació cada cinc anys, en el cas de gas butà i propà, o cada 4 anys si es tracta d’una instal·lació de gas natural article 4.1. Però per a realitzar esta revisió periòdica, els usuaris poden triar lliurement l’empresa que més els convinga, comparant els serveis que ofereixen i sobretot els preus que cobren abans de contractar article 4.2.

Referent a això cal tindre en compte que les empreses que lliurement ofereixen els seus serveis mai són enviades per organisme oficial, ni per l’Ajuntament de Pedreguer.

quins requisits fonamentals han de complir les empreses instal·ladores?

* Han d’estar legalment autoritzades per la Conselleria d’Indústria, Comerç i Innovació de la Generalitat Valenciana amb un número de registre, comptant amb instal·lador o instal·ladors autoritzats.

* Han de tindre a la disposició dels usuaris les tarifes de les peces, de l’hora de treball i d’altres serveis concrets que realitzen.

* Han de tindre a la disposició dels clients les fulles de reclamacions oficials.

* Qualsevol empresa instal·ladora autoritzada, en finalitzar la revisió, ha d’entregar a l’usuari una certificació acreditativa de la revisió periòdica IRG-4.

* Si se substitueixen peces, l’usuari té dret a quedar-se amb les peces velles, que poden servir de prova en cas de reclamació.

* Si l’amo de la instal·lació no compleix amb l’obligació de mantindre les instal·lacions en bon estat o no remet el certificat de revisió transcorreguts els cinc anys, l’empresa subministrador del gas butà o propà pot negar el subministrament.

* Cal demanar sempre factura de la revisió, sense necessitat de signar-la. És suficient amb pagar-la.

– CONSELLS A TINDRE EN COMPTE:

* Abans de deixar entrar en el domicili particular a cap persona que oferisca la revisió de la instal·lació de gas si no l’hem sol·licitada, demanar sempre l’acreditació d’instal·lador (carnet classe B) i d’empresa autoritzada per la Comunitat Valenciana (no val acreditació de qualsevol empresa de gas ha de ser expedida per la CCAA).

* Abans de fer el treball ha de sol·licitar-se un pressupost escrit i detallat de materials i mà d’obra, així com els desplaçaments si n’hi haguera, per a acceptar o rebutjar el servei sense cap objecció, prenent el temps necessari per a llegir fins i tot la lletra xicoteta. L’usuari té dret i és convenient que compare les tarifes de diferents empreses instal·ladores perquè són preus lliures i poden variar considerablement de les unes a les altres.

* No s’ha de signar cap document ni factura si no s’ha rebut i acceptat abans el pressupost escrit.

* També les empreses multinacionals més conegudes envien cartes o envien al seu personal als domicilis dels seus clients per a oferir-los la revisió de les instal·lacions de gas. Els clients tampoc estan obligats a acceptar este servei ni a deixar passar a aquest personal al domicili. Si s’acceptara la revisió que ofereixen, també és obligatori acreditar la seua autorització, rebre pressupost escrit i acceptar-ho abans de realitzar la revisió.

* La gomes del butà no cal canviar-les si no estan defectuoses o caducades. La data de caducitat ve indicada en les mateixes gomes. Si cal substituir-les, pot fer-ho un mateix, si té la destresa necessària. Les gomes noves i homologades es poden comprar en qualsevol establiment o empresa distribuïdora i també varies els previs de les unes a les altres.

* El regulador i les abraçadores de les bombones de gas butà no tenen caducitat determinada. Si fora necessari el canvi per avaria o deterioració, l’instal·lador autoritzat serà el que l’indique, perquè l’amo de la instal·lació accepte o no la substitució.

* És aconsellable que les empreses triades es troben adherides al Sistema Arbitral de Consum i en els seus documents o publicitat figure el distintiu corresponent. Esta adhesió suposa una garantia per al consumidor en cas que haguera de fer reclamació.

Omic

Més informació.

* OMIC Pedreguer (Alacant) Av/d’Alcant, 3-Bx Tlf. 96 645 69 48 omic@pedreguer.es

*Policia Local de Pedreguer Av.María López 20. Tlf 96 576 00 27